Společnost Pfizer vznikla v roce 1849. Od té doby přinesla pacientům mnoho léků a prošla také mnoha změnami. Jedna z těch nejzásadnějších nastala v roce 2020, kdy se společnost Pfizer rozhodla zaměřit zcela a výhradně na to, aby přinášela inovativní průlomové léky, které mění životy pacientů.
Do té doby měla společnost Pfizer ve svém portfoliu i starší léky bez patentové ochrany a také divizi volně prodejných léků. V roce 2020 se však formuje nový, štíhlejší a pružnější Pfizer, zaměřený výhradně na vědu, výzkum a vývoj inovativních léků.
Nejlépe tuto změnu definoval CEO společnosti Albert Bourla slovy: „Po 171 letech jsme došli do nové éry. Je to doba mimořádného zaměření se na vědu a na naše pacienty. Pfizer nejenže nemoci léčí – my je umíme vyléčit a předcházet jim.“
Součástí nové identity společnosti je také nová podoba loga, které tuto změnu odráží i navenek.
![]() |
|
Zajímavostí je, že do hodnocení designu nového loga se zapojilo přes 4 000 pacientů a 2 000 lékařů z mnoha zemí, kteří pomohli vítězné logo vybrat. Autorem loga je brooklynská agentura Team.
1849-1948
![]() |
Od založení společnosti v roce 1849 až do roku 1948 jsme používali černobílé kulaté logo připomínající otisk razítka nesoucího původní název společnosti a místo jejího založení. |
1948-1950
![]() |
Logo z roku 1948 bylo prvním krokem k našemu ikonickému logu ve tvaru tabletky, poprvé v něm byla také použitá barva. Žlutá pomohla znázornit zeměpisné délky a šířky zeměkoule, které symbolizovaly naše mezinárodní působení. |
1950-1990
![]() |
V tomto roce se do našeho loga poprvé dostává modrá barva, která nás v různých odstínech doprovází dosud. |
1990-2009
|
Logo následně až do roku 2020 prošlo jen drobnými úpravami. |
2009-2021
![]() |
V roce 2009 byla například zesvětlena barevná paleta a modrý ovál byl umístěn mírně šikmo. |